SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número1Herramienta metodológica para el análisis de los conceptos matemáticos en el ejercicio de la ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

ZUNIGA, Leopoldo. El cálculo en carreras de ingeniería: un estudio cognitivo. Relime [online]. 2007, vol.10, n.1, pp.145-175. ISSN 2007-6819.

This paper reports a cognitive study of a qualitative character in relation to the learning of the two variable functions and partial derivative concepts in the engineering context. It defends the fact that didactic settings in context can be conducive to a logical meaningful learning for the student with sense in the future professional area. This motivated us to research what happened at cognitive levels for students in this type of didactic environment. The theoretical framework is described by the study of cognitive functioning in a mental act of learning (the process of resolving problem). The analysis reports the experience which results in the implementation of didactic setting designs with one group of engineering students.

Palabras llave : Learning; context; cognitive functioning; engineering.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons