SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2As estruturas aditivas nas séries iníciais do ensino fundamental: um estudo diagnóstico em contextos diferentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

D'AMORE, Bruno  y  GODINO, Juan D.. Ontosemiotic Approach as a Development of the Anthropological theory in Mathematics Education. Relime [online]. 2007, vol.10, n.2, pp.191-218. ISSN 2007-6819.

Presented in this work are the main characteristics of two points of view used as theoretical frames of reference in studies carried out in mathematical didactics: anthropological and ontosemiotic. The purpose is to highlight analogies and differences between these two approaches and open the door to other theoretical developments.

Palabras llave : Theoretical foundations; mathematics education; epistemology; cognition; theory articulation.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons