SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número2O estudo de relações funcionais e o desenvolvimento do conceito de variável em alunos do 8.° anoLa comprensión de la derivada como objeto de investigación en didáctica de la matemática índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

RAMOS, Ana Beatriz  y  FONT, Vicenç. Suitability and assessment criteria of changes in the mathematics instruction process. Relime [online]. 2008, vol.11, n.2, pp.233-265. ISSN 2007-6819.

This investigation, within the framework of the ontosemiotic approach to mathematics cognition and instruction, has as its central objective the analysis of the role played by suitability criteria in teachers' arguments when they evaluate the introduction of institutional changes in the teaching process. In particular, it explores in depth the assessment of incorporating contextualized situations into the teaching and learning process of functions in the Introduction to Mathematics course given in the Faculty of Economic and Social Sciences of the University of Carabobo, Venezuela.

Palabras llave : Suitability criteria; argumentation; institutional change; functions and context.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons