SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Educação matemática na realidade do ciberespaço - que aspectos ontológicos e científicos se apresentam?Construcción de una descomposición genética: análisis teórico del concepto transformación lineal índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

FERNANDEZ ESCALONA, Catalina María. Epistemological analysis of numerical sequence. Relime [online]. 2010, vol.13, n.1, pp.59-87. ISSN 2007-6819.

The construction of a numerical sequence requires an ordinal model of conceptual support that can be defined by the given relationships in a system of progressions. Taking into account the ordinal model of conceptual support leads us to a coherent conceptual/interpretative system which takes into consideration conceptions and beliefs regarding numerical sequencing that immediately takes us back to epistemological and didactic considerations. Epistemological approaches are confined to looking at the nature, origin and mode of existence of the natural number and elementary arithmetic, so that construction of the numerical sequence relies, at this point, on the conclusions that are drawn in regard to the said problem.

Palabras llave : Epistemology of numerical sequence; ordinal number; natural number; Mathematics Education.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons