SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Argumentaciones y demostraciones: una visión de la influencia de los escenarios socioculturales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

BOIGUES, Francisco-José; LLINARES, Salvador  y  ESTRUCH, Vicente D.. Development of an outline of the integral defined in students of engineering related to natural sciences. Analysis through Fuzzy logic. Relime [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.255-282. ISSN 2007-6819.

The purpose of this research is to characterize the development of the scheme for the integral as defined by earth science engineering students using fuzzy metrics in order to establish the level of development on intra, inter and trans levels (Piaget & García, 1984). The results demonstrate the difficulty of students to link the succession of Riemann sums with their dependence on the n value of the partition, as a manifestation of the relationship between the succession of Riemann sums and the step to the limit which forms the meaning of the defined integral.

Palabras llave : Understanding; scheme; defined integral; APOs; fuzzy.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons