SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Desarrollo de un esquema de la integral definida en estudiantes de ingenierías relacionadas con las ciencias de la naturaleza. Un análisis a través de la lógica FuzzySignificados atribuidos a la resolución de problemas con software de geometría dinámica durante un desarrollo profesional docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

CRESPO CRESPO, Cecilia; FARFAN, Rosa María  y  LEZAMA, Javier. Lines of argument and demonstrations: A view in regard to the influence of socio-cultural scenarios. Relime [online]. 2010, vol.13, n.3, pp.283-306. ISSN 2007-6819.

This paper presents a vision of mathematical arguments and demonstrations from a socio-epistemological point of view. It allows us to understand that the arguments used in different settings are different to those of deductive arguments. The presence in classrooms of different types of arguments cannot always be explained using Aristotelian logic. Likewise, the non-appearance of forms based on Aristotelian logic in non-mathematical settings, provides us with the possibility of understanding that, with regards socio-cultural aspects, arguments are constructed in non-academic settings which are transferred by students to school settings, due to the fact that they simultaneously experience both settings.

Palabras llave : Socioepistemology; arguments; socio-cultural construction; setting.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons