SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Matemática educativa, identidad y Latinoamérica: el quehacer y la usanza del conocimiento disciplinarModelo de aplicación de etnomatemáticas en la formación de profesores para contextos indígenas en Costa Rica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

LONJEDO VICENT, M. Ángeles; HUERTA PALAU, M. Pedro  y  CARLES FARINA, Marta. Conditional probability problems in textbooks an example from Spain. Relime [online]. 2012, vol.15, n.3, pp.319-337. ISSN 2007-6819.

In this paper we show part of the results of a larger study1 that investigates conditional probability problem solving. In particular, we report on a structure-based method to identify, classify and analyse ternary problems of conditional probability in mathematics textbooks in schools. This method is also based on a realistic mathematics education approach to mathematics teaching through problem solving in context. We report some results of the analysis of mathematics textbooks from Spain.

Palabras llave : Conditional probability; Solving problems; Analysis of textbook.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons