SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Generación interactiva del conocimiento para iniciarse en el manejo de implicaciones lógicasIdentidades y competencias profesionales de estudiantes para maestro de educación infantil relativas a la enseñanza de la geometría índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

SANCHEZ ORDONEZ, Eruin Alonso. Ratio, proportion and proportionality: from the anthropological theory of didactics perspective. Relime [online]. 2013, vol.16, n.1, pp.65-97. ISSN 2007-6819.

There are some kinds of situations which are fully developed such as the distribution of a heritance or a prize when teaching ratio and proportions. This article analyzes, with an intervention research, the system of practice that is used by students from 7th grade in elementary school when solving a deployment of proportional distribution. The exercise was to divide a prize into four people, who contributed with different amounts in the initial investment. It also shows how the concepts of ratio, proportion and proportionality are used to solve a problem on a theoretical and methodological basis by using the Anthropological Theory of Didactics (ATD).

Palabras llave : Proportional distribution; System of practice; ATD.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons