SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Caracterización del razonamiento estadístico de estudiantes universitarios acerca de las pruebas de hipótesisLos libros de texto de matemáticas del bachillerato en el periodo 1970 - 2005 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

JARERO KUMUL, Martha; APARICIO LANDA, Eddie  y  SOSA MOGUEL, Landy. Written test as a strategy assessment learning mathematics: A case study of a higher level. Relime [online]. 2013, vol.16, n.2, pp.213-243. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.13.1623.

Even though teachers design and implement the necessary strategies for learning assessments on a daily basis, there is a lack of knowledge when it comes to set the criteria for evaluation. Moreover, it is unknown the guidelines they follow in order to design a written test, as well as its reliance and its outcomes. On this matter, we present the study results on how teachers from Higher Education level make and conceive their mathematic learning assessments in an Advanced Algebra course. The main idea was to assume that the written test is a system of evaluation.

Palabras llave : Evaluation; Written tests; Algebra.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons