SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Ts'umbal activo en las transformaciones rurales de Oxchuc, Chiapas"Desde arriba o desde abajo": construcciones y articulaciones en la investigación sobre educación intercultural en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

ASCENCIO-FRANCO, Gabriel. Religious Diversity in the Text Books of Central America. LiminaR [online]. 2015, vol.13, n.2, pp.135-152. ISSN 2007-8900.

Drawing upon images and texts, the article explores how religious diversity is erased in elementary school social science textbooks in Central America It argues the politics of erasure is a product of nineteenth century narratives of a homogenous nation-with a single religion, language and culture. These narratives persist despite the emergence of multicultural discourses in the context of the fifth century of European colonization of the Americas and the transition towards more democratic regimes in the last decades that would promote intercultural relationships based on civic loyalty or constitutional patriotism opposed to homogenizing nationalisms.

Palabras llave : civility; patriotism; multiculturalism; intercultural relationships; religion; textbooks.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons