SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número61Evaluación del ambiente innovador en San Luis PotosíLa tensión entre la fragmentación y la integración en la reforma a los sistemas de salud: Un estudio comparativo entre Alemania y México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Región y sociedad

versión On-line ISSN 2448-4849versión impresa ISSN 1870-3925

Resumen

VAZQUEZ VAZQUEZ, José Dionicio  y  HERNANDEZ RODRIGUEZ, Ma. de Lourdes. Profesores de educación básica y diseño de herramientas para alumnos transnacionales en Tlaxcala. Región y sociedad [online]. 2014, vol.26, n.61, pp.201-232. ISSN 2448-4849.

Teachers of basic education serving children who have experienced migration, here called transnational students, should pay special attention to their students' performance in the classroom, since they have attended school both in the United States and in Mexico. This article reveals the problems faced by teachers and transnational students in the state of Tlaxcala, Mexico, highlighting the pedagogical contributions of teachers and the contributions of students to the school environment, particularly the classroom, including their knowledge or skills as students with a migrant experience, which altogether leads to an interest and enthusiasm that generates educational alternatives, in a context of permanent changes in programs or academic loads.

Palabras llave : teaching issues; transnational students; teaching tools.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons