SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Variables de contexto asociadas al desempeño en educación media superior para el estado de SonoraExperiencia de intervención educativa para mejorar la calidad de escritura académica de los estudiantes de posgrado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


CPU-e. Revista de Investigación Educativa

versión On-line ISSN 1870-5308

Resumen

PEZZETTA, Silvina. Pierre Bourdieu y Basil Bernstein: aportes para la investigación sobre las facultades de Derecho. CPU-e. Rev. Investig. Educ [online]. 2016, n.22, pp.120-150. ISSN 1870-5308.

This work exposes some aspects of the sociological theories of education from Pierre Bourdieu and Basil Bernstein. The aim is to provide theoretical instruments to conduct legal education research with a focus on faculty. This paper is divided into two sections. In the first one I present a reflective perspective about sociological research in the legal field. In the second section there is an analysis of the relevant dimensions of the theories of Bourdieu and Bernstein. A detailed focus on Bourdieu’s Homo Academicus is made because its relevance in university research. In the conclusions I suggest how to approach to classical topics in legal education with these sociological concepts.

Palabras llave : Sociology of education, faculty; Bourdieu, Pierre; Bernstein, Basil.

        · resumen en Español     · texto en Español