SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número4El Sistema de Asignación y Transferencia de Créditos Académicos (SATCA) en México: origen, seguimiento y prospectivas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

COLINA ESCALANTE, Alicia. Professional ethics and benign narcissism in the building of the identity of the education researcher in Mexico. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2011, vol.2, n.4, pp.135-148. ISSN 2007-2872.

This paper is portion of a more extensive research effort on the growth of the education research field in Mexico in relation with its agents. One of the purposes of such research is to understand how the professional identity of such agents has been built. This paper deals with the relevance of the internalization of values and the building of a benign narcissism in professional ethics and productivity of education researchers in Mexico.

Palabras llave : education researcher; values; professional ethics; identity; benign narcissism; productivity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons