SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número7Factores asociados al rezago en estudiantes de una institución de educación superior en MéxicoLa escritura de textos en colaboración: Una práctica de construcción de representaciones sociales en el aprendizaje de las ciencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

RAMOS-VILLALOBOS, Roxana-Guadalupe. Playbills: Documentary source of great significance for mexican dance studies. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2012, vol.3, n.7, pp.58-68. ISSN 2007-2872.

Broadly speaking this article shows the historical process of playbills associated to dancing, how they arose and how they have been used. Based on the study of five playbills produced between 1930 and 1945 by the first public dance school, it points out the information they include, similarities and differences, and a comparison is made between how the public uses them and their importance as a documentary source for the study of scenic arts in general, and the history of dance education in particular. Finally, it indicates some of the lines of investigation that can be approached by consulting the playbills and it emphasizes the need to preserve, protect and systematize them.

Palabras llave : history of education; art education; dance; documentary source.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons