SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número7Enseñanza de capacidades comunicacionales en estudiantes y profesionales de la salud: situación actual y perspectivasLa idea de universidad en tiempos de masificación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

RAPETTI, Marcela  y  VELEZ, Gisela. Reading to learn and learn to read in the university: Aesthetic and efferent reading. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2012, vol.3, n.7, pp.113-128. ISSN 2007-2872.

This article describes central aspects of the relationship university students establish with reading. The description is made based on the analysis of accounts on the experience of reading written by freshman students (2002-2007). The study is based on concepts developed by sociocultural psychology and the transactional theories of reading. The analysis of the accounts is oriented by theory supported by data. The results show links between efferent and aesthetic stances, expressed in accounts based on what the readers evoke and what reading provokes.

Palabras llave : reading; experience of the students; university; South America; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons