SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número95Propuesta de modelo intraemprendedor para la innovación de organizaciones sosteniblesEl impacto del ejercicio del poder en el proceso de gestión escolar en las instituciones de educación media tecnológica: caso de la DGETI en el D.F. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación administrativa

versión On-line ISSN 2448-7678versión impresa ISSN 1870-6614

Resumen

BARRERA PEREZ, Ma. del Refugio et al. Somero analysis of the new educational model of IPN. Investig. adm. [online]. 2005, vol.34, n.95, pp.21-37.  Epub 13-Mayo-2024. ISSN 2448-7678.

This article results from the students’ final working of the Educative Models subject at MADE program from January to June 2005. They analysed the New Educative Model of the IPN concerning all its dimensions: theoretical assumptions, organization, methological assumptions and society-institution relationship. The students found at first dimension that there were philosophical, sociological, psychological and pedagogical concepts. The organization and the methodological assumptions dimensions are based on organizational development. Finally, about society-institution relationship they discovered there are interactions between them based on mutual responsability.

Palabras llave : Modelo Educativo; Constructivismo; Aprendizaje Independiente; Sociedad del Conocimiento; Metacognición; Tecnologías de la Información y Comunicación.

        · resumen en Español     · texto en Español