SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número172Reflexión sobre los discursos en educación superior, una mirada desde la psicología social críticaServicio social de medicina en el primer nivel de atención médica: de la elección a la práctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista de la educación superior

versión impresa ISSN 0185-2760

Resumen

ARAUJO, Sonia M.. Evaluation and the Argentine university: policies, approaches and practices. Rev. educ. sup [online]. 2014, vol.43, n.172, pp.57-77. ISSN 0185-2760.

This work proposes some basic premises in order to comprehend the complexity of evaluation policies and practices in Argentina since the 1990s. It argues that different approaches were adopted in implementing the evaluation mechanisms, due to negotiation strategies between the State and the universities. These involved diverse actors, such as the National Inter-University Council, the Council of Private University Presidents, and the Council of Deans, in order to reach a consensus and obtain legitimacy.

Palabras llave : Argentina; University; Evaluation; Certification; Approaches.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons