SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número27El estilo cómico en publicidad. Un análisis de su eficiencia desde la neurocienciaAnálisis de dilución de marcas: una parodia a El Chavo del 8 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Comunicación y sociedad

versión impresa ISSN 0188-252X

Resumen

HERNANDEZ OLMEDO, José Luis. Persuasive way of values in television advertising. Comun. soc [online]. 2016, n.27, pp.145-173. ISSN 0188-252X.

This article analyzes the inclusion of values in televised political propaganda during the Spain General Election Campaigns in 2008 and 2011. An analysis based in argumentative rhetoric is made, in which categories are configured with the objective to identify values on each spot and its relation to the persuasive process.

Palabras llave : Political propaganda; values; commercial advertising; spot; television.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )