SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2La vinculación universitaria: ese oscuro objeto del deseoPersistencia de las ideas previas sobre potencial eléctrico, intensidad de corriente y ley de Ohm en los estudiantes de segundo curso de Ingeniería índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

JUAREZ PACHECO, Manuel  y  WALDEGG CASANOVA, Guillermina. Collaborative Learning, the Use of NTICs and Interaction Among Science Teachers: Necessary Skills and Problems. REDIE [online]. 2005, vol.7, n.2, pp.1-15. ISSN 1607-4041.

This study analyzes the practices of a group of high school science teachers in the development of a training experience using the Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) approach. The pedagogical model, the collaboratively used tools and the development of group dynamics are all described. The analysis is carried out using categories based on the social infrastructure concept, which aid in the identification of some of the required skills as well as problems that arose during the teachers' synchronous and asynchronous interactions.

Palabras llave : CSCL; teacher-training; social infrastructure; collaborative tools; asynchronous and synchronous interactions.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons