SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Modalidades veridictorias en el discurso operístico"Dos por medio y cuatro por un real, mirando que el tiempo está muy fatal": el pregón en la semiosis musical de Silvestre Revueltas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Tópicos del Seminario

versión On-line ISSN 2594-0619versión impresa ISSN 1665-1200

Resumen

MARTINEZ, José Luiz. Intersemiosis in Contemporary Musical Theater and Opera. Tóp. Sem [online]. 2008, n.19, pp.101-129. ISSN 2594-0619.

In this article the author intends to apply the concepts he has developed in his theory of music semiotics for the study of multimediality in significant works of contemporary western music. Using the general theory of signs from Charles Peirce and B. Fuller's concepts of synergy and tensegrity, we propose a study of musical intersemiosis as heterogeneous forms which are cooperatively articulated while pointing out the interrelations between music and text, music and gestures and music and technical image. The works analyzed are: L'Histoire du soldat, by Igor Stravinsky; Lulu, by Alban Berg; Sequenza Fby Luciano Berio; and Rosa, the Death of a Composer by Louis Andriessen.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons