SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Estudio de indicadores de creatividad matemática en la resolución de problemas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa

versión On-line ISSN 2007-6819versión impresa ISSN 1665-2436

Resumen

PEREZ ARIZA, Karel  y  HERNANDEZ SANCHEZ, José Emilio. The elaboration of questions in teaching the comprehension of mathematical problems. Relime [online]. 2017, vol.20, n.2, pp.223-248. ISSN 2007-6819.  https://doi.org/10.12802/relime.17.2024.

The objective article is offer a methodology for the elaboration of questions that develop the comprehension of mathematical problems in Primary Education. The main contribution of the investigation to the Didactics of the Mathematical one resides in the methodology that is offered, which sustains in the assumption of the problem solving like process of reading comprehension. The methodology was valued in Escuela Vocacional de Arte "Luis Casas Romero".

Palabras llave : Elaboration of questions; Problems comprehension.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )