SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número8Las emociones y la teoría literaria: Un encuentro enriquecedor para la comprensión del texto literario índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


En-claves del pensamiento

versión On-line ISSN 2594-1100versión impresa ISSN 1870-879X

Resumen

LOPEZ-CAMPOS, Celsa; LIMONES AGUILAR, María de Lourdes; VALDES LOPEZ, Aldo  y  VALDES-PEREZGASGA, Uriel. El desgaste profesional: ¿un tema relevante para la formación de los docentes?. En-clav. pen [online]. 2010, vol.4, n.8, pp.169-182. ISSN 2594-1100.

This work tries to find if High School teachers from a Mexican institution feel they have a need to be trained in strategies that will let them handle teacher burnout situations. A concise revision of the terms "need" and "burnout" is included, followed by a Methods section where the authors explain how they used the Formative needs survey for High school Teachers. This instrument was used to investigate if the teachers perceived they had a training need to know and implement strategies and methods to effectively face teacher burnout. The authors report statistically significant findings that point to the recognition by the teachers of a felt need of training in this field.

Palabras llave : burnout; teachers; High School.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons