SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número62Un paseo por la antropología educativaLa construcción de un espacio público entre estudiantes del CCH-Sur: Prácticas de escritura en el contexto de huelga de la UNAM, 1999-2000 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Nueva antropología

versión impresa ISSN 0185-0636

Resumen

ACLE TOMASINI, Guadalupe. Ecology of education in Temoaya. Nueva antropol [online]. 2003, vol.19, n.62, pp.29-53. ISSN 0185-0636.

Using as an example a monolingual (Spanish) primary school in the indigenous locality of San Pedro Abajo, Temoaya, Mexico State, this article focuses on the school as a human habitat, integrated vertically into different levels of cultural, economic, social and political organization. Following the model of cultural ecology applied to education, the article analyses the interrelation between school and those contexts, trying to discern the impact in the community of the school as an institution and the education which the children receive in it.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons