SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número55Relevancia de las revistas españolas incluidas en las bases de datos del Institute for Scientific Information medida a través del factor de impacto renormalizadoFactores culturales, económicos y sociales de la preservación documental digital índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación bibliotecológica

versión On-line ISSN 2448-8321versión impresa ISSN 0187-358X

Resumen

MENESES-PLACERES, Grizly  y  PINTO-MOLINA, María. Alfinev: A model for information literacy assessment in cuban higher education. Investig. bibl [online]. 2011, vol.25, n.55, pp.81-106. ISSN 2448-8321.

The article is the outcome of a doctoral research, related to designing a model for the evaluation of Information Literacy (IL) in higher education. Different concepts of model are presented as the core of the proposal. Various experiences of other evaluation models applied to information literacy contexts internationally are examined. Finally, the theoretical and methodological principies that support the proposal are presented, its components and the relationship between them are also described. International experts evaluate the proposal.

Palabras llave : Assessment; Information Literacy; Higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons