SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número28Cruzando las topografías de la modernidad, en la frontera entre Estados Unidos y México: hacia una etnografía de las ideas "fuera de lugar"Seguridad pública fronteriza: Gestión, contexto y redefinición de políticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Frontera norte

versión On-line ISSN 2594-0260versión impresa ISSN 0187-7372

Resumen

VASQUEZ, Olga A.. Education in a Global Age: An Inter-California Strategy for the Tijuana-San Diego Region. Frontera norte [online]. 2002, vol.14, n.28, pp.21-46. ISSN 2594-0260.

This article lays out a blueprint for an Inter-California Strategy that would link the San Diego and Tijuana areas as one regional force. It attempts to conceptualize two distinct and often disharmonious areas as one, painting with broad strokes the uneven economic and educational conditions on the two sides of the border. It discusses past binational collaboration on education and sketches the possibilities for future collaboration, offering timely recommendations to bring it about and predictions for what it could achieve. In calling for an inter-California region, the article also argues for a global identity and, specifically, for an education that is relevant to the new economic, technical, and scientific advances that are increasingly illuminating a new global society.

Palabras llave : education; binationalism; multiculturalism; U.S.-Mexico collaboration; globalization.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons