SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número48Determinantes de la escolarización y participación económica de los adolescentes en Argentina (2004-2009) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Frontera norte

versión On-line ISSN 2594-0260versión impresa ISSN 0187-7372

Resumen

LLOBET, Valeria. Social policy and citizenship: Dialogues between feminist theory and childhood studies. Frontera norte [online]. 2012, vol.24, n.48, pp.7-36. ISSN 2594-0260.

This article indicates some of the challenges for childhood studies in Latin America and the usefulness of feminist studies on the state. The central argument posits that inter-generational relations and age categories constitute axes for the construction and legitimization of social inequality. Thus, childhood policies are not only central scenarios for the construction of the category of "childhood" but also a sphere where the cultural dimensions of policies play a role in the processes of the legitimization and production of childhood inequality. The contributions of feminist welfare theorists therefore provide a better understanding of these processes.

Palabras llave : child welfare; child citizenship; agency; categorial inequalities; gender theory.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons