SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número2Raza, clase y reproducción cultural: Teorías críticas en educación urbanaPanorama de la producción escrita en innovación educativa sobre medios y nuevas tecnologías de la información y la comunicación en el Noroeste de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

JUAREZ PACHECO, Manuel  y  WALDEGG CASANOVA, Guillermina. How Suitable are Web Interfaces for Collaborative Learning?. REDIE [online]. 2003, vol.5, n.2, pp.1-19. ISSN 1607-4041.

This paper describes a pilot study carried out to compare two Web interfaces used to support a collaborative learning design for science education. The study is part of a wider research project, which aims at characterizing computer software for collaborative learning in science education. The results coming from a questionnaire applied to teachers and researchers reveal the necessity to design technological tools based mainly on users' needs and to take into account the impact of these tools on the learning of curricular contents.

Palabras llave : Computer uses in education; collaborative learning; computer software evaluation; groupware; computer mediated communication.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons