SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número2Evaluación de la aplicación de juegos colaborativos: "Devorón" y "Temporal"Opiniones de alumnos de un programa bilingüe andaluz sobre su programa y sobre el bilingüismo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

RAMIREZ ESCOBAR, Jesús Manuel. On the Way to an Ethic of Listening, the Bet on the Psychoanalysis in Special Education. REDIE [online]. 2007, vol.9, n.2, pp.1-11. ISSN 1607-4041.

The following study pretends to elucidate the subjective effects that bring with it the most part of psycho-pedagogical and clinic interventions concerning special education with children. For this motive, the approaches based on psychoanalysis in relation with the philosophy will be emphasized in order to suggest a new mechanism of action. From them, it is assumed the notion of ethic of listening, from which it is proposed a new model of attention in opposition to the one that is currently operating on educative institutions under evaluating techniques.

Palabras llave : Psychoanalysis; special education; listening; handicapped.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons