SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número especialComprensión de la práctica y la evaluación docente en el posgrado a partir de la percepción de los profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

CISNEROS-COHERNOUR, Edith J.. An Interpretive Proposal for Evaluating Teaching in Higher Education. REDIE [online]. 2008, vol.10, n.spe, pp.1-15. ISSN 1607-4041.

This article examines the limitations of the traditional positivist paradigm in the assessment of teaching quality in higher education and proposes the use of an Interpretivist perspective as an evaluative alternative. A case study of a novice college instructor is used for illustrating the limitations of the traditional paradigm and identifying critical issues that take place when the evaluation bases only on student ratings as the only source for determining teaching quality.

Palabras llave : Teacher evaluation; case studies; higher education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons