SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Competencias interculturales en instructores comunitarios que brindan servicio a la población indígena del estado de ChiapasComprensión lectora y habilidades matemáticas de estudiantes de educación básica en México: 2000-2005 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

BOHIGAS, Xavier  y  PERIAGO, María Cristina. Alternative Mental Models of Second-Year Engineering Students for Coulomb's Law and the Electric Field. REDIE [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.1-15. ISSN 1607-4041.

The objective of the present study is to identify the mental models applied by students using Coulomb's law and the electric field concept to interpret electrostatic phenomena at the beginning of a second-year engineering course. Results indicate that most students do not correctly apply the symmetry of Coulomb's law. Although they have a coherent mental model, their version is not consistent with that which is scientifically accepted, and they confuse the concept of the electric field with the force between charges.

Palabras llave : Mental models; alternative conceptions; engineering education.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons