SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Investigar en la escuela: reflexiones teórico-metodológicasLa importancia de la formación estratégica en la formación por competencias: evaluación de las estrategias de acción para la solución de problemas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

GARCIA LOPEZ, Ramona Imelda; CUEVAS SALAZAR, Omar; VALES GARCIA, Javier José  y  CRUZ MEDINA, Isidro Roberto. Impact of Mentoring Program in the academic performance of students from the Technological Institute of Sonora. REDIE [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.106-121. ISSN 1607-4041.

This research evaluates the impact of tutorship in academic achievement in the Institute. A data of 1812 first semester students who took tutorship were analyzed. It was found that gender, tutorship and gpa in high school is significantly related with academic success. Results of logistic regression indicate that the odds for a student who has tutorship fails is less than a half for a student of the same gender without tutorship. This model indicates also that a difference of one point in gpa in high school has more influence in student success that tutorship.

Palabras llave : Tutorship; educative orientation; academic achievement; quantitative evaluation; academic failure.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons