SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Profesionalización docente: ¿Es posible un camino de convergencia para expertos y novatos?Morelos, ¿hacia una Sociedad del Conocimiento? consideraciones a partir del desarrollo de la ciencia, la educación superior y las TIC índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

FAJARDO HOYOS, Adriana; HERNANDEZ JARAMILLO, Janeth  y  GONZALEZ SIERRA, Ángela. Lexical Access and Reading Comprehension: A Study with University Students. REDIE [online]. 2012, vol.14, n.2, pp.25-33. ISSN 1607-4041.

Poor automatization of lexical access results in poor performance in reading comprehension (Perfetti, 1985 and 1991). This study relates the performance of 84 undergraduate students in word recognition and reading comprehension skills. Three items of a standardized test were given to the students-the reading of words and pseudowords to identify the percentage of error, and a reading comprehension item. The results show that 36% had high percentages of error in both lexical and semantic processes, while 19% had low percentages of error in both tasks. The effect of the lexical variables of frequency and length is evident. There is a higher percentage of error for low-frequency words and pseudowords and for long words and pseudowords. A higher rate of error in words and pseudowords correlated to a greater number of mistakes in reading comprehension.

Palabras llave : Reading; word recognition; comprehension.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons