SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3Extranjeros en el campo científico mexicano: primeras aproximacionesHabilidades para la vida (cognitivas y sociales) en adolescentes de zona rural índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

VALDES CUERVO, Ángel Alberto; VERA NORIEGA, José Angel  y  MARTINEZ, Ernesto Alonso Carlos. Variables that Discriminate Students with or without Outstanding Intellectual Aptitudes. REDIE [online]. 2013, vol.15, n.3, pp.86-97. ISSN 1607-4041.

A comparative study, using a quantitative methodology, was conducted with the aim of determining the cognitive and psychosocial variables that differentiate a group of high school students with outstanding intellectual aptitudes from another with average aptitudes. 220 students participated; 64 were classified as outstanding. It was determined that the intellectual variables are the ones that discriminate both groups of students which implies that the outstanding students‟ detection models should mainly consider the evaluation of intellectual aspects.

Palabras llave : Outstanding student; intellectual abilities; measurement.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons