SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número3Efecto de la aplicación de una estrategia de comprensión de lectura en un entorno virtualUna plataforma para la implementación de cursos en línea adaptativos: descripción y punto de vista de los docentes índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista electrónica de investigación educativa

versión On-line ISSN 1607-4041

Resumen

BARRON ESTRADA, María Lucía; ZATARAIN CABADA, Ramón  y  HERNANDEZ PEREZ, Yasmín. Intelligent Tutor with Emotion Recognition and Student Emotion Management for Math Performance. REDIE [online]. 2014, vol.16, n.3, pp.88-102. ISSN 1607-4041.

This research presents the development, implementation, and testing of an Intelligent Tutoring System for math in third grade elementary students, it identifies and manages the emotional state of the student; it produces affective feedback for the student during the course that also it is part of a social network. Emotions are recognized via facial expressions by means of an artificial neural network. The social network and the intelligent tutoring system with affective management have been tested in public and private elementary schools with very satisfying results.

Palabras llave : Web-based instruction; Intelligent tutoring systems; Computer-based learning.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons