SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Los indicadores como herramientas para la evaluación de la calidad de los sistemas educativosHabitabilidad educativa de las escuelas: Marco de referencia para el diseño de indicadores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

GARCIA CABRERO, Benilde. Modelos teóricos e indicadores de evaluación educativa. Sinéctica [online]. 2010, n.35, pp.1-17. ISSN 2007-7033.

This article discusses the theoretical foundations that underpin the development of systems for monitoring and evaluating the quality of education and describes the most representative assessment models in education. The article pretends to answer the following questions: what does monitor and evaluate education systems imply? What role play assessment models, indicators and standards in these processes? What are the sources from which educational indicators are derived? How can the indicators that account for the quality of an educational system be selected?

Palabras llave : educational indicators; evaluation models; educational standards; monitoring systems.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons