SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1La educación indígena en México: una evaluación de política pública integral, cualitativa y participativaInterculturalidad y derecho a la educación de la niñez indígena jornalera migrante índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

ROJAS-CORTES, Angélica  y  GONZALEZ-APODACA, Erica. The Nature of Interactions in Mexican Higher Education with an Intercultural Approach. LiminaR [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.73-91. ISSN 2007-8900.

Mexico is different from other countries in that intercultural higha learning has become politically sanctioned. The General Coordinator of Intercultural and Bilingual Education has created so-called Intercultural Universities, however prior and parallel to these, other institutions with an intercultural focus have emerged outside of national public educational system. Based on a review of scientific bibliography, both analytic and descriptive, this article tries to explore the quality of the intercultural exchanges between actors at some of these educational centers in Mexico.

Palabras llave : interculturality; higher education; indigenous people; social investigation; interaction methodologies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons