SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1Infancias indígenas: Los centros de atención a la niñez en Chiapas y el reto de la educación intercultural frente a la diversidadLa diversidad cultural oaxaqueña a la luz de la ética ambiental índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


LiminaR

versión On-line ISSN 2007-8900versión impresa ISSN 1665-8027

Resumen

SARTORELLO, Stefano Claudio. Politics, Epistemology and Pedagogy: The Intercultural Inductive Method in a Tseltal School of Chiapas, Mexico. LiminaR [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.121-143. ISSN 2007-8900.

After analyzing primary aspects of intercultural education in Latin America from a critical position, this article presents the political, epistemic and pedagogical principles that characterize the intercultural inductive method (IIM). In the second part, the article analyzes how this method is implemented in the teaching and learning processes of a tseltal school in Chiapas and examines its success and limitations.

Palabras llave : intercultural education; interculturality; educational politic; epistemology; educational research.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons