SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número26Escritura académica y disposiciones emocionales: resultados de una experiencia didáctica en clave de justiciaExperiencia universitaria con pares académicos en tiempo de pandemia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Diálogos sobre educación. Temas actuales en investigación educativa

versión On-line ISSN 2007-2171

Resumen

GONZALEZ, Federico Martín  y  CREGO, María Laura. Inequalities and secondary school: a conceptualization of the experience approach. Diálogos sobre educ. Temas actuales en investig. educ. [online]. 2023, vol.14, n.26, 00013.  Epub 08-Sep-2023. ISSN 2007-2171.  https://doi.org/10.32870/dse.v0i26.1212.

In this article we ask about how to approach school experiences, which analytical dimensions are articulated in this category, and what links can be established with the debates and concerns about school democratization, specifically at the level of secondary school in Argentina. To do this, we star from a set of reflections and the results of two doctoral research works conducted in the city of La Plata, province of Buenos Aires, Argentina. Particulary we propose an approach to the study of school experiences, paying special attention to the articulations of the subjective, relational and structural dimensions.

Palabras llave : Experiences; secondary school; subjective dimension; relational dimension; structural dimension.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )