SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número34El aprendizaje-servicio, un detonante de la reflexión ética del profesionistaLibros académicos en la Nueva España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista iberoamericana de educación superior

versión On-line ISSN 2007-2872

Resumen

MAGENDZO K., Abraham. A controversial-problematized curriculum: a challenge for education in Latin America. Rev. iberoam. educ. super [online]. 2021, vol.12, n.34, pp.215-220.  Epub 30-Ago-2021. ISSN 2007-2872.  https://doi.org/10.22201/iisue.20072872e.2021.34.988.

This article proposes a curriculum that gets away from traditional patterns and moves towards a controversial-problematized model. The proposal is that the curriculum should approach the emerging and imperative issues that affect our society. In synthesis, the article delves into a critical stance of the curriculum in order to incorporate a dilemmatical view.

Palabras llave : curriculum; controversiality; criticality.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español