SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número9El pensamiento mágico: diseño y validación de un instrumentoVirtudes y limitaciones de la teoría de respuesta al ítem para la evaluación educativa en las ciencias médicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

VIVES-VARELA, Tania; DURAN-CARDENAS, Cassandra; VARELA-RUIZ, Margarita  y  FORTOUL VAN DER GOES, Teresa. Self-directed learning, a beacon of light in the sea. Investigación educ. médica [online]. 2014, vol.3, n.9, pp.34-39. ISSN 2007-5057.

Self-regulation has becoming a transversal competence, common to all health professions, because this competence is relevant during the learning process and professional development. Its definition, from the social cognitive theory perspective, highlights the individual compromise and achievements during the learning process acquired as a continuous, autonomous and independent process. Its elements and leverages are described. How self-regulated learning is taught and evaluated is discussed, and supported with studies from the last five years, with some examples included.

Palabras llave : Self-regulation; medical education; competence; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons