SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número2Egúngún: ancestralidad y educaciónLa Pedagogía de la Madre Tierra: una propuesta reflexiva a partir de las prácticas y testimonios del sabio indígena Abadio Green Stocel índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Interpretatio. Revista de hermenéutica

versión On-line ISSN 2448-864Xversión impresa ISSN 2683-1406

Resumen

ROJAS TORRES, Tzitzi Janik. Analysis of a Sufi Tale by Mavlānā Yalāl ad-Dīn Muhammad Rūmī from the Perspective of the Sufi Adab. Interpret. Rev. herméneut [online]. 2022, vol.7, n.2, pp.103-128.  Epub 03-Mar-2023. ISSN 2448-864X.  https://doi.org/10.19130/irh.2022.7.2.00x27s0036.

In the Islamic tradition the adab has different levels of significance that intertwine religion, cultural wisdom, intellectual disciplines, and social norms and etiquette. Although this was adopted by tasawwuf, Islamic mysticism, since classical times, the most profound researches about the relationship between the two domains are rather recent. The present paper aims to interpret a story of Mavlānā Yalāl ad-Dīn Rūmī ‘s Masnavi in the light of the Sufi idea of the adab, to explore the possible link between the notions of the inner-esoteric (batin), and the outer-exoteric (zahir), and the behavioral etiquette of the adab in its classic sense.

Palabras llave : adab; education and islam; sufism; tasawwuf; islamic mysticism; Masnavi; Mavlānā; Yalāl ad-Dīn Rūmī.

        · resumen en Español     · texto en Español