SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número2Pensamiento intuitivo y aprendizaje de la química índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Educación química

versión impresa ISSN 0187-893X

Resumen

GARRITZ, Andoni. Inquiry: Abilities to develop it and promote learning. Educ. quím [online]. 2010, vol.21, n.2, pp.106-110. ISSN 0187-893X.

Inquiry is tried to be defined, facing troubles with the different meanings for inquiry that have been employed, and a historical outlook of the concept is presented, starting with Dewey, then with Schwab, the National Science Education Standards and some recent research papers that deal with the point, trying to develop a set of abilities necessary to do scientific inquiry in the classroom or the laboratory.

Palabras llave : scientific inquiry; problem solving; abilities; evidence; communicate results.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons