SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45Educación y aprendizaje a lo largo de la vida: los adultos y la enseñanza superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Sinéctica

versión On-line ISSN 2007-7033versión impresa ISSN 1665-109X

Resumen

HERNANDEZ I DOBON, Francesc J.  y  VILLAR AGUILES, Alícia. La formación permanente y su relación con otras variables educativas: La medida del compromiso educativo con la formación permanente en los países de la Unión Europea. Sinéctica [online]. 2015, n.45, pp.1-16. ISSN 2007-7033.

This work aims to study the relationship of lifelong learning with other social and educational variables for the European Union framework. The latest objective is to determinate regularities of supra national abroad and to present a predictor of lifelong learning we call index of educational commitment. The European contextual dimension is relevant for the homogeneity accounting for this type of study and because it has been a particularly political redefinition of lifelong learning by the Strategic Framework Education & Training 2020. Furthermore, standardized and periodic sources are available for analysis. The main contribution of this paper is, therefore, an index of educational commitment that allows us to advance our understanding of the relationship between education and society with statistical foundation and determine the level of educational commitment in different frames and territorial scope.

Palabras llave : educational indicators; lifelong learning; educational outcomes; educational inequality; social inequality.

        · resumen en Español     · texto en Español

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons