Servicios Personalizados
Revista
Articulo
Indicadores
- Citado por SciELO
- Accesos
Links relacionados
- Similares en SciELO
Compartir
Estudios Económicos (México, D.F.)
versión On-line ISSN 0186-7202versión impresa ISSN 0188-6916
Resumen
CAMPOS VAZQUEZ, Raymundo M. y SANTILLAN HERNANDEZ, Alma S.. Análisis de diferencias en puntajes en la prueba ENLACE entre niños y niñas en el sistema escolar mexicano. Estud. Econ. (México, D.F.) [online]. 2016, vol.31, n.1, pp.65-123. ISSN 0186-7202.
This paper analyzes the gender gap in standardized test scores in Mexico. The data used comes from the ENLACE test for primary, junior high and high school. In primary and junior high school, girls perform better than boys in both spanish and math across the test score distribution, but in the top part of the math score distribution. In high school, across the test score distribution, girls perform better than boys in spanish and the opposite occurs in math.
Palabras llave : Mexico; gender gap; education; standardized test scores.