SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número64La Amazonía desde fuera, entre jardín edénico e infierno verde. Una aproximación desde la semiótica a las construcciones discursivas de la identidad geocultural amazónicaOportunidades políticas y marcos de contienda en el conflicto Conacyt-Siintracatedras: La disputa por la defensa de derechos laborales en el sector de Humanidades, Ciencia, Tecnología e Innovación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Perfiles latinoamericanos

versión impresa ISSN 0188-7653

Resumen

FERRADA, Donatila et al. Education with social justice: Dialogic community classrooms in Chile. Perf. latinoam. [online]. 2024, vol.32, n.64, 00006.  Epub 13-Sep-2024. ISSN 0188-7653.  https://doi.org/10.18504/pl3264-006-2024.

Social justice is a relevant issue in current Chilean society, particularly for the community classroom experiences that make up this research. These dialogical classrooms are experiences that aim to reverse the injustices that are present in the Chilean formal educational system. This study aims to reveal if these classrooms can advance in social justice of reciprocal recognition and participatory parity, based on a four-year study in eight community classrooms spread along the country, through a type of participatory research. The findings reveal important achievements in social relationships among people in the community and school, together with structural changes that impact the curriculum.

Palabras llave : community education; social justice; recognition; parity; participation; formal education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )