SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número33Relación estructural entre apoyo familiar, nivel educativo de los padres, características del maestro y desempeño en lengua escrita índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista mexicana de investigación educativa

versión impresa ISSN 1405-6666

Resumen

BLOCK, David; MOSCOSO, Antonio; RAMIREZ, Margarita  y  SOLARES, Diana. La apropiación de innovaciones para la enseñanza de las matemáticas por maestros de educación primaria. RMIE [online]. 2007, vol.12, n.33, pp.731-762. ISSN 1405-6666.

An analysis is made of elementary teachers’ appropriation of the proposal for teaching mathematics, a result of Mexico’s curriculum reform of 1993. Achievements and difficulties are indicated, and an attempt is made to explain the underlying processes of change in teaching practices, along with the factors that favor or impede such change. The study was based on interviews with teachers and classroom observations.

Palabras llave : teaching; mathematics teaching; basic education; teacher training; curriculum reform; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )