SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.2 número7El médico residente como educadorCómo elaborar una práctica de fisiología con un enfoque por competencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay artículos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Investigación en educación médica

versión On-line ISSN 2007-5057

Resumen

DIAZ-BRAVO, Laura; TORRUCO-GARCIA, Uri; MARTINEZ-HERNANDEZ, Mildred  y  VARELA-RUIZ, Margarita. The interview, a flexible and dynamic resource. Investigación educ. médica [online]. 2013, vol.2, n.7, pp.162-167. ISSN 2007-5057.

The interview is defined as "a conversation which proposes a particular purpose other than simply talk." It is a very useful technical tool in qualitative research to collect data. This article aims to define the interview, reviews its classification with emphasis on semi-structured for being flexible, dynamic and non-directive. Also, it points out how to develop questions, outlines how to interpret it and its benefits. Finally, because of its importance in medical practice and medical education we review some examples of its use.

Palabras llave : Interview; qualitative research; medical education; Mexico.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons